بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی افطاری از جیب بیت‌المال ممنوع

    ادارات و نهادها از امسال نمی توانند با بودجه دولتی دورهمی های ماه رمضان را برگزار کنند 

    افطاری از جیب بیت‌المال ممنوع

    افطاری از جیب بیت المال ممنوع

    عبارات مهم : قانون

    ادارات و نهادها از امسال نمی توانند با بودجه دولتی دورهمی های ماه رمضان را برگزار کنند

    به گزارش شهروند؛ بساط افطاری ادارات با پول مردم جمع شد. حالا شرکت بازرسی کل به شرکت ها و اداره های دولتی بخشنامه داده است که حق ندارند با بودجه و بیت المال مراسم افطاری برگزار کنند. افطاری هایی که هرسال چیزی حدود نصف بودجه صداوسیما جهت کشور هزینه بردار است و با آن می توان هر سال نزدیک به ١٠ هزار شغل ایجاد کرد.

    غلامرضا اسداللهی، قائم مقام معاونت نظارت مجلس می گوید: براساس بند و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۷ دستگاه ها نمی توانند از بودجه کلی کشور جهت مراسم افطاری استفاده کنند و درواقع از امسال افطاری دادن ادارات با بودجه عموم مردم غیرقانونی است.

    افطاری از جیب بیت‌المال ممنوع

    دولت حدود ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار کارمند رسمی، قراردادی و روزمزد دارد که با ٦٠٠ هزار نیروی مسلح، یک میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته کشوری و ٦٠٠ هزار بازنشسته لشکری، هر ماه به حدود ٤ میلیون و ٧٠٤ هزار نفر حقوق پرداخت می کند. حالا اگر قرار باشد دولت به این تعداد کارمند افطاری بدهد (با احتساب میانگین ١٠٠ هزار تومان جهت هر نفر) ٤٧٠ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان باید از محل بودجه ارگان های دولتی جهت بریزوبپاش های افطاری هزینه کند، یعنی چیزی معادل نصف بودجه صداو سیما. این درحالی است که اگر بنا به اعلام وزارت کار، میانگین هزینه ایجاد یک شغل را ٥٠ میلیون تومان در نظر بگیریم، با پول افطاری ارگان ها و نهادهای اداری می توان هر سال جهت ٩ هزار و ٤٠٨ نفر شغل ایجاد کرد.

    مراسم افطاری در دستگاه های اجرایی ممنوع شد

    ادارات و نهادها از امسال نمی توانند با بودجه دولتی دورهمی های ماه رمضان را برگزار کنند 

    مراسم افطاری در دستگاه های اجرایی ممنوع شد. مراسمی که بارها هزینه کرد آن از بیت المال و جیب مردم مورد انتقاد قرار گرفته بود. آن گونه که قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی می گوید: براساس بند و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۷ دستگاه ها نمی توانند از بودجه کلی کشور جهت مراسم افطاری استفاده کنند.

    به گفته غلامرضا اسداللهی، امسال در قانون بودجه محدودیت هایی را نسبت به سنوات گذشته جهت هزینه کردها در نظر گرفته اند، کما این که در بند و تبصره ٢٠ قانون بودجه ٩٧ تامین هزینه افطاری تمام دستگاه های اجرایی از محل بودجه کل کشور چه اعتبارات عمومی، چه اختصاصی و چه منابع داخلی یا اعتبارات خارج از شمول یا منابع حاصل از صرفه جویی با هر میزانی که باشد، ممنوع شده است است که در ماده ٥ قانون خدمات کشوری هم تمام دستگاه ها را مشمول بر می شود.اما ببینیم مراسم افطاری جهت اداره ها و ارگان ها چقدر آب می خورد؟ هر نفر به طور میانگین در وعده افطار یک عدد نان بربری، دو عدد خرما، دوعدد زولبیا و بامیه، یک پرس آش یا حلیم، یک قالب کوچک پنیر یا کره و یک فنجان چای صرف می کند که سرجمع هزینه های یک وعده آن حدود ١٥ هزار تومان می شود. در رستوران ها جهت افطاری هر نفر باید حدود ٣٠ تا ٥٠ هزار تومان هزینه کرد. البته اگر خواهان یک پرس جوجه کباب و چلوکباب بعد از طرف افطاری هستید حدود ٢٠ هزار تومان به هزینه های افطاری شما اضافه می شود. توصیه قابل توجه این است که هزینه صرف یک افطاری و شام جهت یک خانواده ٤ نفره در یک رستوران تقریبا ٢٠٠ تا ٦٠٠ هزار تومان می شود که به طور تقریبی معادل نصف حقوق یک ماه یک کارمند است که می توان با نصف این مبلغ دورهمی بسیار مناسبی در منزل برگزار کرد.

    افطاری های لاکچری در هتل های پایتخت کشور عزیزمان ایران چقدر آب می خورد

    با شروع شدن ماه رمضان بازار افطاری گرفتن دستگاه ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی در هتل های مجلل پایتخت کشور عزیزمان ایران هم حسابی داغ می شود. البته خیلی از این شرکت ها و ادارات ترجیح می دهند یک سفره افطاری راحت در همان سالن اجتماعات شرکت خودشان برگزار کنند و با همان سادگی هم پذیرای کارمندان روزه دار نهاد خودشان باشند. ولی توصیه عجیب ماجرا آن شرکت ها و اداراتی هستند که ظاهرا به همان سفره راحت افطاری قانع نیستند و ترجیح می دهند ضیافت افطاری کمی هم عطر و طعم لاکچری به خود بگیرد.

    افطاری از جیب بیت‌المال ممنوع

    جالب است که بدانید در بعضی از هتل های پنج ستاره پایتخت کشور عزیزمان ایران هزینه یک افطاری خاص به ازای هر نفر معادل یک پنجم حداقل حقوق ماهیانه کارگران هست. به عنوان مثال حداقل هزینه یک افطاری در هتل اسپیناس خلیج فارس ١٣٩ هزار تومان به ازای هر نفر هست. با یک حساب و کتاب سرانگشتی به خوبی متوجه می شویم که حداقل هزینه افطاری در این هتل چیزی حدود ٧ میلیون تومان می شود. منوی افطار این هتل مشمول بر نان تازه، کره، عسل، مربا، خرما، زولبیا و بامیه، پنیر، سبزی خوردن، مغز گردو، چای، شیر گرم، نسکافه، هندوانه، آش رشته یا سوپ هست. باقالی پلو با گوشت بره، زرشک پلو با مرغ، ته چین مرغ و کباب لقمه زعفرانی، برنج سفید زعفرانی و خورشت انتخابی (فسنجان یا قیمه یا قورمه سبزی) در منوی غذاهای افطاری اسپینه دیده می شود. سالاد شیرازی، ماست و خیار، سالاد فصل اردور افطاری اسپینه اسپیناس هستند.

    اما اگر خواهان یک افطاری لاکچری در اسپیناس با خوراک زبان و سس قارچ، پلو مکزیکی با میگو، لازانیا با سس بلونز و جوجه چینی و سالاد میگو و گل آرایی خاص هستید باید به ازای هر نفر ٢١٨ هزار تومان هزینه کنید. به عبارتی هزینه افطاری با این منو جهت یک دورهمی ٥٠٠ نفره حدود ١٠٩ میلیون تومان آب می خورد.

    ادارات و نهادها از امسال نمی توانند با بودجه دولتی دورهمی های ماه رمضان را برگزار کنند 

    در ضمن فراموش نکنید که مبلغ ورودی سالن ها در این هتل هم تفاوت دارد و جدای از هزینه تعیین شده است جهت افطاری هست. این آخر ماجرا نیست . همچنین در صورت میل به به استفاده از مداحانی که با خود هتل و سالن های خاص آنها قرارداد دارند هم باید هزینه جداگانه ای باید پرداخت کنید.

    طعم افطاری در ارتفاع ٤٠٠ متری!

    افطاری از جیب بیت‌المال ممنوع

    برج معروف و بلند بالای پایتخت هم که در حالت عادی و بدون آن که روزه داری هم در کار باشد هر لحظه محل سر و صدای غذاها و منوهای عجیب و غریب است .اما هنگامی که پای دورهمی های اشرافی به میان می آید، آن وقت کمی عنوان تفاوت می کند. برجی که این شب ها با رستوران گردان و بلند بالایش هم محل مراجعه میهمانانی است که با بشقاب پرندگان و پیش غذاهای دریایی پذیرایی می شوند. البته سر و صداها و انتقادهایی که درخصوص این برج وجود داشته و قیمت ورودی ١٢٠ هزار تومانی آن تا الان نتوانسته مشتاقان صرف افطاری در ارتفاع ٤٠٠ متری زمین را دلسرد کند.هنوز هم زیاد شب های این ماه، رستوران گردان برج میلاد تهران، در اختیار خانواده ها و مراکزی است که دوست دارند، سفره اشرافی افطار میهمانان ارزش جایی خیلی خیلی بالاتر از زمین پهن شود. منوهای خاص این برج هم قابل تأمل است .

    منوهایی که گذشته از افطاری های معمول، در آن اردور سرد و گرم، میز میوه های چهار فصل، سالاد بار، میز مخصوص دسر و نوشیدنی و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی مثل بشقاب استیک، کاساتیا با گوشت، بیف فاهیتا، مرغ ایتالیایی، پاتیلا چیکن، هوکی انگشتی سوخاری، هات وینگز، کباب عربی و … هم دیده می شود. منوهایی که مثل خیلی از همان هتل ها و سالن های معروف به راستی و بدون اغراق جهت سفره افطار کمی باورنکردنی است.سفره هایی که انگار با وجود تمام این اشرافی بودن و باز شدن پای انواع غذاهای کشورهای متفاوت به آنها هنوز تا رسیدن به حال و هوای عالی ترین ماه خدا فرسنگ ها فاصله دارد .

    واژه های کلیدی: قانون | ممنوع | افطاری | میلیون | دستگاه | قانونی | مراسم افطاری | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار