بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی پلمپ۱۴۷ واحد صنفی به علت عرضه قلیان ، زیاد کردن ۲۵ درصدی قاچاق کالا

    دادستان تهراندر مورد در مقابله با عرضه قلیان در رستوران‌هاگفت: در این راستا ۶۲۰ واحد صنفی مورد دیدار قرار گرفت. ۲۲۱ واحد اخطار پلمپ دریافت داشتند و ۱۴۷ واحد صنف

    پلمپ۱۴۷ واحد صنفی به علت عرضه قلیان ، زیاد کردن ۲۵ درصدی قاچاق کالا

    زیاد کردن ۲۵ درصدی قاچاق کالا/پلمپ۱۴۷ واحد صنفی به علت عرضه قلیان

    عبارات مهم : ایران

    دادستان تهراندر مورد در مقابله با عرضه قلیان در رستوران هاگفت: در این راستا ۶۲۰ واحد صنفی مورد دیدار قرار گرفت. ۲۲۱ واحد اخطار پلمپ دریافت داشتند و ۱۴۷ واحد صنفی در پایتخت کشور عزیزمان ایران پلمپ شدند.

    به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران،سومین جلسه دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با عنوان آسیب های اجتماعی با حضور تعدادی از معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، فرمانده پلیس اخلاقی ناجا، بعضی فرماندهان پلیس پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ و نمایندگان دستگاه ها و شرکت های اجرایی به ریاست دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

    پلمپ۱۴۷ واحد صنفی به علت عرضه قلیان ، زیاد کردن ۲۵ درصدی قاچاق کالا

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به مصوبات جلسات پیشین، با تاکید بر ضرورت پرداخت به علل آسیب های اجتماعی اظهار داشت: تشکیل این جلسات، پرداختن به عللی است که برطرف آن ها در حیطه کاری دستگاه ها می باشد؛ به عنوان مثال توقیف خودروهای حامل زنان بی حجاب در حوزه کارها قضایی و پلیس است و لذا مورد نیاز است پلیس همه ماهه گزارشی در خصوص تعداد خودروهای توقیف شده است از این بابت ارائه دهد و اطلاع رسانی نسبت به آن ها، از این جهت که متخلفین متوجه شوند چنین اقداماتی با تصویر العمل رسمی مواجه می شود، بازدارنده است.

    لزوم توجه زیاد به فقدان کارها پیشگیرانه

    دادستان تهراندر مورد در مقابله با عرضه قلیان در رستوران‌هاگفت: در این راستا ۶۲۰ واحد صنفی مورد دیدار قرار گرفت. ۲۲۱ واحد اخطار پلمپ دریافت داشتند و ۱۴۷ واحد صنف

    نکته دیگری که جعفری دولت آبادی در اجرای مصوبات بر آن تاکید نمود، توجه به کارها پیشگیرانه بود. وی با اشاره به ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که مقرر نموده به منظور پیشگیری از وقوع جرم با نشانه کم کردن ده درصدی هر سال آمار مجرمان، قوه قضاییه مکلف است با استفاده از ظرفیت های تمامی دستگاه های اجرایی و بهره گیری از همکاری اجتماعی مردم و شرکت های مردم نهاد و مراکز علمی و پژوهشی کشور نسبت به تهیه و تدوین برنامه جامع پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء سلامت اجتماعی با رعایت قوانین مربوط تا آخر سال اول اجرای قانون برنامه اقدام نمایند؛ و هم چنین قوه قضاییه را مکلف کرده است حداکثر تا آخر سال دوم اجرای قانون برنامه، با پیشگیری و کم کردن جرم، دعاوی و اختلافات، نسبت به شناسایی عوامل موثر در بروز دعاوی و جرایم به تفکیک در حوزه های قضایی هر استان اقدام و بعد از بررسی جامع پژوهشی، لوایح مورد نیاز را تهیه و با رعایت اصل ۷۴ قانون اساسی به مجلس تقدیم نماید؛ اظهار داشت: قانون گذار به این نتیجه رسیده که علل آسیب ها در فقدان کارها پیشگیرانه است و به عنوان مثال در مساله بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، یکی از علل تشکیل پرونده های قضایی، اعطای تسهیلات کلان خارج از ضوابط قانونی به بدهکاران بانکی است.

    به کسی که فاقد مجوز برند هست، اجازه افتتاح واحد صنفی داده نشود

    مثال دیگر دادستان در اهمیت پیشگیری در خصوص واحدهای صنفی، مرتبط با به برندهایی است که فاقد مجوز هستند و ضرورت دارد به کسی که فاقد مجوز برند هست، اجازه افتتاح واحد صنفی داده نشود.

    پلمپ۱۴۷ واحد صنفی به علت عرضه قلیان ، زیاد کردن ۲۵ درصدی قاچاق کالا

    وی از دستگاه های اجرایی و انتظامی عضو جلسه خواست در مقابله با آسیب های اجتماعی، تمرکز خود را به عللی معطوف دارند که مرتبط با وظایف آن هاست و ورود به دیگر علل که نیازمند کارها از طریق دیگر است و برنامه ریزی طولانی مدت را می طلبد، از حوزه بررسی جلسات دادستانی خارج دانست.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان مثال، نهاد مجازات جایگزین در قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری تازه که هر دو مصوب سال ۱۳۹۲ است را از راهکارهای پیشگیری از تکرار جرم دانست که در حیطه کاری مراجع قضایی است و افزود: یکی از راه های پیشگیری از تکرار جرم، الزامی نمودن آموزش جهت افراد است و به عنوان مثال با استفاده از این ظرفیت می توان کسی را که به علت ارتکاب جرم های سبک تحت تعقیب قضایی قرار گیرد، ملزم به طی کردن دوره آموزشی نمود تا از تکرار آن پیشگیری شود.

    دادستان تهراندر مورد در مقابله با عرضه قلیان در رستوران‌هاگفت: در این راستا ۶۲۰ واحد صنفی مورد دیدار قرار گرفت. ۲۲۱ واحد اخطار پلمپ دریافت داشتند و ۱۴۷ واحد صنف

    جعفری دولت آبادی اقدام پیشگیرانه که در زمره اختیارات پلیس است را «تذکر» و ارسال پیامک دانست و هم چنین بر وظیفه رسانه ها به خاص شرکت صدا و سیما بر امر «آموزش و اطلاع رسانی» تاکید نمود.

    نکته دومی که مورد نظر دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گرفت، اهتمام اعضای جلسه در اجرای مصوبات و ارائه گزارش عملکرد بود و در این راستا از پلیس خواست گزارش مربوط به جمع آوری تجهیزات دریافت از ماهواره و توقیف خودروهای متخلف ماهیانه اعلام شود. وی افزود: اطلاع رسانی از طریق اعضا اطراف مصوبات جلسه مهم بوده و واجد آثار پیشگیرانه است.

    پلمپ۱۴۷ واحد صنفی به علت عرضه قلیان ، زیاد کردن ۲۵ درصدی قاچاق کالا

    تمرکز بر کارها ایجابی و اکتفا به کارها واکنشی در حد ضرورت، توصیه دیگر جعفری دولت آبادی به اعضای جلسه بود که در توضیح آن اظهار داشت: آموزش به افراد که در زمره وظایف دستگاه های فرهنگی هست، از کارها ایجابی بافایده هست. پلیس نیز در این امر سهیم است و توجه نماید که عمق کارها مقابله ای باید در حد ضرورت باشد.

    لزوم هماهنگ و همکاری دستگاه های اجرایی در مبارزه با آسیب اجتماعی

    هماهنگی و همکاری دستگاه ها در اجرای مصوبات جلسه و مقابله با آسیب های اجتماعی، محور دیگری بود که دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به منظور وضوح اهمیت آن، عنوان عرضه قلیان در اماکن عمومی را مطرح ساخت و اظهار داشت: در عنوان قلیان اگر دادستانی اجرای مصوبات و قانون را نادیده بگیرد، اوضاع به حالت قبل باز می گردد. لذا هماهنگی تمامی دستگاه ها و پیگیری اجرای مصوبات مهم است.

    جعفری دولت آبادی در اهمیت اولویت بخشی به آسیب ها، به ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه که پنج اولویت را بیان نموده اشاره کرد و در توضیح افزود: تمرکز ما در این جلسات، در مورد اعتیاد، عفاف و حجاب و مفاسد اجتماعی هست.

    جعفری دولت آبادی باتوجه به اهمیت آسیب های اجتماعی و مصادیق گسترده آن در جامعه، مایوس شدن در مقابله با آسیب ها با توجیه گسترده بودن مصادیق آن در جامعه را نقطه ضعفی دانست که کارها را بی اثر می نماید و اظهار داشت: همه کشورها با این پرسشها درگیر هستند، لذا نباید در مبارزه مایوس شد، ولی در یک نظام اسلامی، وجود چنین آسیب هایی تا حدی قابل توجیه و تحمل است نه بیش از آن.

    پلمپ واحدهای صنفی به لحاظ استفاده از برند غیرمجاز

    قطبی معاون دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص کارها کمیته هماهنگی دادسرا اطراف اوضاع برندها اظهار داشت: این کمیته با حضور نمایندگان وزارت منزل های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پلیس امنیت و اماکن و رییس اتحادیه پوشاک تشکیل شد و حاصل بررسی های به عمل آمده آن است که در حال حاضر ۴۰۰ برند در کشور شناسایی شده، ولی طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت صرفاً ۱۵ برند دارای مجوز می باشند و بعضی برندها دارای چندین نمایندگی در سطح کشور است.

    وی از شناسایی ۷۴ واحد صنفی غیرمجاز و ارسال اخطار پلمپ به آنان و شناسایی ۴۰ واحد صنفی دیگر خبر داد و افزود: از ۱۰۰ اخطار ارسالی، بیش از ۵۰ واحد صنفی دارای تابلوی برند، تابلوی خود را برداشته و اصلاح نموده اند و صرفاً ۴۳ واحد پلمپ گردید؛ آیا که این واحدها مجوز فعالیت در امر پوشاک را دارند، ولی فاقد مجوز برند می باشند.

    در این جلسه نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه اعطای مجوز به برندهای خارجی اظهار داشت: این وزارت منزل صرفاً باید جهت کالاهای اساسی نمایندگی صادر نماید، ولی به علت حساسیت پوشاک، مجوز نمایندگی در این صنف نیز داده می شود به این شرط که بخشی از محصول در داخل کشور تولید شود و صادرات هم داشته باشد. لذا در حال حاضر صرفاً نمایندگی های ۱۵ برند در کشور مجاز به فعالیت هستند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با طرح سوالی از نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این که آیا تعداد شعب یک برند فاقد محدودیت است و زیاد کردن شعب نیازمند صدور مجوز نیست؛ در غیر قابل توجیه بودن پاسخ مثبت به این سوال، اظهار داشت: امروزه اگر بانک یا موسسه مالی و اعتباری قصد زیاد کردن تعداد شعب خود را داشته باشد باید جهت هر شعبه از بانک مرکزی مجوز دریافت دارد و حال چگونه می توان به یک برند اجازه داد به تعداد نامحدود و بدون اخذ مجوز از مرجع ذی صلاح، شعبه نمایندگی در سراسر کشور دائر نماید.

    فعالیت برندهای تقلبی

    سردار لطفی فرمانده پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ در خصوص کارها پلیس نسبت به برندهای غیرمجاز توضیحاتی ارائه داد و دو مولفه مشمول بر برندهای فعال و برندهای تقلبی را قابل توجه خواند و اظهار داشت: فروشگاه های دارای تابلوهای برندهای تقلبی غالباً در جنوب شهر استقرار دارند. مسوولیت بررسی محتوای تابلوهای منصوب با وزارت ارشاد است که بر اساس آیین نامه ای عمل می نماید که پلیس هم عضو کمیسیون متشکله این آیین نامه هست. وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفاً بررسی محتوای تابلوها از نظر تطابق با فرهنگ ایرانی – اسلامی است که متاسفانه این وظیفه در عمل معطل مانده است.

    وی در مورد در مقابله با عرضه قلیان در رستوران ها و اظهار داشت: در این راستا ۶۲۰ واحد صنفی مورد دیدار قرار گرفت. ۲۲۱ واحد اخطار پلمپ دریافت داشتند و ۱۴۷ واحد صنفی در پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ پلمپ گردیدند.

    سردار لطفی ضمن تقدیر از سرپرست ناحیه ۲۱ دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران (ارشاد) به لحاظ صدور دستورات قضایی مورد نیاز در اجرای این طرح، بر ضرورت ورود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم چنین اصناف و اتحادیه و همکاری آنان با پلیس تاکید نمود.

    بازرسی های نوبه ای، اطلاع رسانی اطراف برندهای تقلبی و گارانتی اجراهای قانونی علیه این کارها متخلفانه، از پیشنهادهای سردار لطفی بود.

    با فعالیت های برندهای متقلبانه مخالفت داریم

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص اهمیت روشن شدن چگونگی اعطای مجوز برندها و تکالیف هر یک از دستگاه های اجرایی و انتظامی در این راستا اعلام کرد: با این که کسی مجوز برند داشته باشد و فعالیت تجاری نماید مخالف نیستیم؛ بلکه می خواهیم زمینه فریب مردم از بین بردن شود و این گونه نباشد که مردم جنس معمولی را به اعتبار برند با بهای اوج خریداری نمایند.

    جعفری دولت آبادی با اشاره به این که مردم به اعتبار برند، کالاها را به قیمت اوج می خرند، اطلاع رسانی در این راستا را مهم دانست و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های مرتبط خواست با اعلام برندهای واجد مجوز و نمایندگی های واقعی این برندها در سایت رسمی وزارت صنعت و تجارت، مانع از فریب مردم به وسیله متقلبان شوند؛ و افزود پلیس هم در بستن واحدهای فاقد مجوز اقدام کند.

    دکتر جعفری دولت آبادی بر فعال تر شدن برخوردها با نمادهای اشرافی گری و یا تبلیغات شهری بر خلاف موازین دینی و اخلاقی تاکید نمود.

    افزایش ۲۵ درصدی قاچاق کالا نسبت به سال گذشته

    موضوع دیگر این جلسه پوشاک بود که در ابتدا سرهنگ رحیمی جانشین فرمانده پلیس اخلاقی ناجا با اشاره به پرسشها موجود مشمول بر نامناسب بودن لباس ها به خاص مانتوها، تبلیغ این کالاها در اینترنت و اقدام به فروش البسه نامناسب در بعضی مراکز، اظهار داشت: قاچاق کالا مجرای مهم ورود چنین پوشاکی است به گونه ای که طی هفت ماه نخست امسال در سطح کشور پوشاک قاچاق به ارزش ۹۱ میلیارد تومان کشف شده است است که از زیاد کردن ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران ضمن تقدیر از عملکرد بعضی ضابطان در بستن بعضی واحدهای صنفی که کالاهای خود را از طریق شبکه های ماهواره ای خارجی تبلیغ نمایند، افزود: توسعه کارها از تذکر ابتدایی تا بستن و پلمپ واحد صنفی مهم است و شروع کار باید از فروشگاه های بزرگ باشد نه مغازه های خرد و کوچک.

    جعفری دولت آبادی با طرح این پرسش که متولی کارگاه های تولیدی پوشاک کدام مرجع هست؛ آیا اتحادیه صنف مربوطه است یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اظهار داشت: سال گذشته مقرر شد اتحادیه پوشاک با فروشگاه های بزرگی که چنین تخلفاتی را دارند برخورد کند.

    در عنوان عرضه قلیان، برخورد با واحدهای صنفی فاقد مجوز اولویت دارد

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در عنوان قلیان، به نظر های متفاوت در سطح جامعه و مسوولان اشاره نمود و افزود: اولویت در برخورد با واحدهای صنفی فاقد مجوز است و لذا پلیس در مورد رستوران ها و کافی شاپ های عرضه کننده قلیان مکلف به برخورد هست؛ مگر این که از بعضی نهادها مانند شرکت میراث فرهنگی مجوز داشته باشند. هم چنین قهوه منزل دارانی که دارای مجوز عرضه قلیان هستند، با کارها قضایی و پلیسی مواجه نخواهند شد.

    اجتناب از اتخاذ شیوه های متفاوت در اجرای قانون منع استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی، راهکار دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مقابله با این آسیب بود. وی با اشاره به عملکردهای متفاوت در استان های متفاوت کشور، اظهار داشت: در بعضی استان ها به شدت با عنوان مقابله می شود، ولی اجرای این قانون در بعضی استان ها معطل مانده است.

    جعفری دولت آبادی با تاکید به این که در مقولات فرهنگی گاه مورد نیاز است مقاومت و ایستادگی نمود، افزود: نباید با بعضی استدلال های فاقد مبنا، حوزه های فرهنگی را به سمت آسیب سوق داد؛ نه شدت و حدت در برخوردها و نه رها کردن به طور کامل.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در تبیین آسیب های ناشی از متروک ماندن قوانین مرتبط با حوزه فرهنگ، افزود: اگر هر قانونی در حوزه فرهنگ متروک شود و به مسامحه برگزار گردد، نتیجه آن است که امتیاز داده می شود، ولی نفعی عاید نمی گردد. لذا هر چه در حوزه فرهنگ عقب نشینی شود، اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد.

    جعفری دولت آبادی اقدام در حوزه های فرهنگی را مستلزم برنامه ریزی دانست و افزود: تدریج در مبارزه فرهنگی اثر دارد لذا مهم است اجرای طرح های مصوب متوقف نگردد.

    وی به مسئله منطقه فرحزاد و رستوران های این منطقه اشاره نمود و در خصوص عدم انطباق حوزه قضایی و انتظامی در این منطقه اظهار داشت: از پرسشها موجود آن است که بخشی از این منطقه از نظر قضایی تحت مدیریت ناحیه ۲ دادسرا (سعادت آباد) قرار دارد، ولی از نظر انتظامی، مربوط به پلیس شمیران هست. لذا مورد نیاز است فرماندهی پلیس پایتخت کشور عزیزمان ایران مسئله را به نحوی هماهنگ و مدیریت نماید.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | اجرای طرح | پلیس پایتخت | وزارت بهداشت | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار