بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • با گذشت حدود ۴۰ روز از اعلام ارز تک نرخی، روز گذشته قیمت دلار بین بانکی ارائه شده است از سوی دولت زیاد کردن پنج تومانی داشت و به ارزش ۴۲۰۵ تومان قیمت گذاری شد.

    ارز كوپني مي‌شود

    ارز كوپني مي شود

    عبارات مهم : بازار

    با گذشت حدود ۴۰ روز از اعلام ارز تک نرخی، روز گذشته قیمت دلار بین بانکی ارائه شده است از سوی دولت زیاد کردن پنج تومانی داشت و به ارزش ۴۲۰۵ تومان قیمت گذاری شد. دولت های متفاوت همواره با سیاست دستوری بازار ارز را کنترل کرده و تلاش جهت آرام کردن بازار داشته اند. در این باره احمد حاتمی یزد،

    ارز كوپني مي‌شود

    مدیرعامل پیشین بانک صادرات، در گفت و گو با «آرمان» می گوید: «منابع ارزی جهت مصارف مهم کشور کافی، ولی محدود هست. هیچ گاه این منابع نامحدود نیستند و مهم تر از میزان محدودیت منابع ارزی مسئله نبود نقل و انتقال وجوه ارزی است.»

    ۴۰ روز بعد از اجرای سیاست تازه ارزی، قیمت دلاری که بانک مرکزی به عنوان قیمت مرجع اعلام کرد تکان خورده و از ۴۲۰۰ به ۴۲۰۵ تومان زیاد کردن پیدا کرده هست. به نظر شما آیا دلار تک نرخی با زیاد کردن مواجه شده است است؟

    در ابتدا باید تاکید کنم که هنوز ارز تک نرخی نشده است که مسئولان بارها به آن تاکید کرده اند، لیکن به همین راحتی و به شکل دستوری نمی توان ارز را تک نرخی کرد. ارز زمانی می تواند تک نرخی شود که نقل و انتقال وجوه ساده باشد. در حال حاضر مشکلاتی با بانک های اروپایی و آمریکایی وجود دارد و رسوب پول های کشور عزیزمان ایران در بانک های هند و چین باعث مشکل در نقل و انتقالات کشور شده است هست. به قیمت دلار اعلام شده است به وسیله بانک مرکزی قیمت شناور مدیریت شده است می گویند و با این نرخ، دولت، ارز در اختیار واردکنندگان قرار می دهد و اجازه عرضه با این قیمت را نخواهد داد. طبعا بانک مرکزی با توجه به عرضه و تقاضا و سیاست های خود قیمت ارز را اوج خواهد برد. طبق روال قبل هر سال پنج تا ۱۰ درصد زیاد کردن خواهند داد و در صورتی که بخواهند این سیاست را به اجر درآورند، باید ۱۰ تا ۲۰ تومان در ماه بر قیمت دلار بیفزایند. در شرایط اقتصاد کشور عزیزمان ایران پنج تومان قیمت ناچیز و قابل تحملی خواهد بود و جهت واردکنندگان کشور همچنان صرفه اقتصادی خواهد داشت.

    با گذشت حدود ۴۰ روز از اعلام ارز تک نرخی، روز گذشته قیمت دلار بین بانکی ارائه شده است از سوی دولت زیاد کردن پنج تومانی داشت و به ارزش ۴۲۰۵ تومان قیمت گذاری شد.

    تجربه نشان داده است که دولت های متفاوت در کشور عزیزمان ایران همواره تلاش می کنند با سیاست دستوری بازار ارز را کنترل کنند و معمولا هم بعد از اجرای این سیاست ها آرامش بازار بازمی گردد. پیشنهاد شما جهت کنترل بلندمدت بازار ارز چیست؟

    در حال حاضر نباید تصور کرد که بازار ارز کشور آرام شده است هست، لیکن قیمت بازار آزاد با قیمت اعلام شده است به وسیله بانک مرکزی متفاوت هست. آرامش بازار در شرایط فعلی تابع سیاست ارزی بانک مرکزی نیست و در اصل تابع شرایط سیاست خارجی کشور هست، اگر در مذاکرات با اروپایی ها جناب ظریف به نتیجه های قابل قبولی برسد. اکنون بازار از التهاب دو سه ماه اخیر خارج شده است است و احتمالا قیمت بازار آزاد نیز به زیر ۵۰۰۰ تومان می رسد. تا زمانی که نتیجه های مذاکرات نامعلوم باشد، التهاب در بازار باقی خواهد بود و آرامشی در کار نیست و خریدار و فروشنده قیمت حقیقی ارز را نمی فهمد. در نتیجه تا مشخص شدن نتیجه های مذاکرات کشور عزیزمان ایران با کشورهای اروپایی و سایر اتحادیه های اقتصادی، ارز قیمت مشخصی پیدا نمی کند.

    پس می توان این گونه نتیجه گرفت که تا آخر سال قیمت ارز قیمت ثابت پیدا نمی کند؟

    قرار نیست قیمت ارز ثابت باشد. مدیر کل بانک مرکزی هم به تازگی اشاره داشت که تا آخر سال قیمت ارز شش درصد عوض کردن می کند. هیچ گاه هم قرار بر این نبوده هست، ثابت ماندن قیمت ارز انتظار صحیحی نیست، اقتضای منطق اقتصادی این است که ماه به ماه قیمت ارز با توجه به شرایط موجود عوض کردن کند ، زمانی می توان قیمت ثابت ارز داشت که تورم نزدیک به صفر درصد باشد. در نتیجه ارز تک نرخی نیز نخواهیم داشت. منظور از این اصطلاح تک نرخی یک قیمت ثابت نیست، می توان به آن قیمت شناورشده تحت مدیریت بانک مرکزی گفت، لیکن قیمت تحت کنترل دائم در حال عوض کردن هست، منتهی تغییراتی محدود و متناسب با شرایط موجود در کشور است.

    ارز كوپني مي‌شود

    به دنبال تصمیم دولت جهت تک نرخی شدن ارز شاهد ممنوعیت خریدوفروش دلار در صرافی ها بودیم، اخیرا یک مقام مسئول اعلام کرد که صرافی ها بار دیگر به کار خود بازمی گردند! نظر شما در این باره چیست؟

    در حال حاضر به هیچ وجه امکان ارائه ارز به صرافی ها به وسیله بانک مرکزی وجود ندارد. طبق مقررات تازه صرافی ها نیز موظف هستند ارز خریداری شده است از بخش شخصی را با همین قیمت های کنترل شده است بانک مرکزی ارائه دهند. باید توجه داشت که شرایط فعلی شرایط سخت اقتصادی است و چندان متعادل نیست که بتوان بازار آزاد را ترویج کرد. در وقت جنگ تمام محصولات مصرفی با کوپن خریداری می شد و هر فرد سهمیه خاص ماهانه خود را با توجه به تعداد خانوار داشت.

    با گذشت حدود ۴۰ روز از اعلام ارز تک نرخی، روز گذشته قیمت دلار بین بانکی ارائه شده است از سوی دولت زیاد کردن پنج تومانی داشت و به ارزش ۴۲۰۵ تومان قیمت گذاری شد.

    شرایط ارزی کشور نیز در حال حاضر کوپنی پیش می رود آیا که اقتصاد کشور در شرایط جنگی هست. و بازار ارز با وجود تحریم حادی که وجود دارد نمی تواند تخصیص بودجه به مصارف غیرضروری داشته باشد. مصلحت کشور اینکه سمت بازار آزاد ارزی برود نیست. ما مقداری ذخیره ارز جهت امنیت کشور مورد نیاز داریم و باید این ذخیره را در خزانه کشور حفظ کنیم و اگر این ذخایر در بازار آزاد به افرادی که سرمایه را از کشور خارج می کنند داده شود؛ قطعا جهت خرید های مهم در کشور به مسئله برمی خوریم.منابع ارزی جهت مصارف مهم کشور کافی ولی محدود هست. هیچگاه این منابع نامحدود نیستند.مهم تر از میزان محدودیت منابع ارزی مسئله نبود نقل و انتقال وجوه ارزی است.

    در اصل پول های کشور در اروپا نیست آیا که در این کشورها بلوکه شده است است و این کشورها اجازه مصرف این پول ها در جایی که مورد نیاز است را نمی دهند. در این شرایط در کشور باید جوانب احتیاط رعایت شود. در این شرایط هیچ فرد مسئولی در وزارت دارایی و بانک مرکزی اجازه هدررفت به ذخایر ارزی نخواهد داد، آیا که حفظ ذخایر ارزی امری مهم است و در شرایطی که ذخایر ارزی یک کشور از دست رفته باشد جهت تامین ضروریات جامعه به مسئله خواهد خورد چه در تامین قطعات یدکی کارخانه ها و چه مواد غذایی و کالاهای اساسی کشور و در این شرایط نباید پول ها به تفریح افرادی که قصد مسافرت دارند تخصیص داده شده است داده شود.

    ارز كوپني مي‌شود

    واژه های کلیدی: بازار | سیاست | مرکزی | منابع | کنترل | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار