بلاگز

گت بلاگز اخبار پزشکی زیاد کردن قد بعد از ۱۸ سالگی امکان‌پذیر است؟

برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه‌هایی امکان زیاد کردن قد بعد از سن ۱۸ سالگی وجود دارد. 

زیاد کردن قد بعد از ۱۸ سالگی امکان‌پذیر است؟

زیاد کردن قد بعد از ۱۸ سالگی امکان پذیر است؟

عبارات مهم : خوابیدن

برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه هایی امکان زیاد کردن قد بعد از سن ۱۸ سالگی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، هورمون های رشد در هیپوفیز عامل رشد استخوان ها و سوخت و ساز بدن هست. راهکارهایی وجود دارد که می توانند رشد این هورمون ها را موجب شده است و به زیاد کردن قد حتی بعد از سن ۱۸ سالگی کمک کند.

زیاد کردن قد بعد از ۱۸ سالگی امکان‌پذیر است؟

برخی از افراد کوتاه قد در زندگی روزانه ارزش با چالش هایی روبرو می شوند که می تواند تاثیر منفی روانی هم به همراه داشته باشد. همچنین با زیاد کردن سن به نظر پیدا کردن راهی جهت بلندتر شدن قد ناممکن می شود. به رغم وجود نوشیدنی های متعددی که مدعی زیاد کردن قد هستند ولی هیچ یک از آنها تاثیرگذار نبوده است.

هورمون رشد انسانی که در غده هیپوفیز تولید می شود مسئول رشد استخوان ها، ترکیب بدن و متابولیسم هست. تمام این فاکتورها در سن بلوغ یعنی حدود ۱۲ تا ۱۳ رشد می کنند و این رشد تا شش سال بعد هم ادامه دارد. ولی افرادی هستند که بعد از این دوره هم رشد قدی دارند هرچند جزو موارد نادر به حساب می آیند.

برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه‌هایی امکان زیاد کردن قد بعد از سن ۱۸ سالگی وجود دارد. 

سایت ان دی تی وی”” در مطلبی به بعضی از راهکارهای موثر در زیاد کردن قد اشاره کرده که به شرح زیر است:

۱- انجام مرتب حرکات بارفیکسی

در وقت خواب ستون فقرات به طور کامل کشیده می شود در حالیکه زمانیکه ایستاده ایم ستون فقرات به علت وزن بدن جمع می شود. ولی انجام چند حرکت بارفیکسی کمک می کند تا قد کامل حفظ شود. همچنین حرکت های بارفیکسی در تقویت قسمت تحتانی کمر و ماهیچه سازی موثر است.

زیاد کردن قد بعد از ۱۸ سالگی امکان‌پذیر است؟

۲- مصرف خوراکی های سالم

داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل که مشمول بر ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها و کربوهیدرات هاست به جنبش هورمون های رشد کمک می کند. رژیم غذایی سالم همچون سوختی جهت بدن عمل می کند که باعث می شود بدن رشد صحیح خود را داشته باشد. همچنین رژیم غذایی سالم میزان سوخت و ساز را ارتقا داده، گردش خون را زیاد کردن می دهد و استخوان ها را محکم تر می سازد.

برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه‌هایی امکان زیاد کردن قد بعد از سن ۱۸ سالگی وجود دارد. 

۳- انجام حرکت های کششی

افرادی که به دنبال زیاد کردن قد خود هستند باید روزانه جهت مدت ۱۵ دقیقه حرکت های کششی انجام دهند. ورزش هایی که با کشش ستون فقرات همراه هستند در از بین بردن فشار روی قسمت پایین کمر تاثیر دارند و همچنین به زیاد کردن قد کمک می کند.

زیاد کردن قد بعد از ۱۸ سالگی امکان‌پذیر است؟

۴- داشتن خواب کافی

بدن هنگام خواب هم فعالیت خود را دارد. همان طور که کودکان هنگام خواب رشد می کنند بزرگسالان هم به میزان خواب کافی جهت رشد سالم و بهتر نیاز دارند لیکن غده هیپوفیز هنگام خواب بیشترین فعالیت را دارد. همچنین نحوه خوابیدن هم در مقدار رشد تاثیر دارد. عالی ترین شکل خوابیدن، خوابیدن به کمر بدون بالش و بلند کردن زانوها و قرار دادن بالش زیر زانوهاست. این نحوه خوابیدن ستون فقرات را تقویت می کند و دیسک های کمر کش آمده نه تنها در زیاد کردن قد بلکه در کم کردن خطر ضرب دیدگی کمر و کم کردن کمردرد موثر است.

۵- مرتب ورزش کردن

با اوج رفتن سن انجام فعالیت های ورزشی حائز اهمیت می شود. ورزش هایی مثل دویدن، اوج و پایین پریدن و ایروبیک به محکم تر شدن و بلندتر شدن استخوان ها منجر می شود. این ورزش ها باعث می شود هیپوفیز هورمون رشد بیشتری تولید کند و در نتیجه امکان زیاد کردن قد حتی بعد از سن متوقف شدن رشد قدی وجود خواهد داشت.

۶- خودداری از مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار

مواد الکلی و سیگار بر عملکرد طبیعی بدن و روند رشد تاثیر می گذارد. سیگار کشیدن جریان خون و مواد مغذی در بدن را کم کردن می دهد و رشد را متوقف می کند.

واژه های کلیدی: خوابیدن | استخوان | هورمون ها | هورمون رشد | ستون فقرات | نحوه خوابیدن | اخبار پزشکی

دانلود

نویسنده : blogzz